Ryhmäliikuntatunnit | FemiFit

Femifit ryhmäliikuntatunneilta löydät varmasti sellaisen ryhmäliikuntamuodon, joka sopii omiin tarpeisiisi. Ryhmäliikuntakalenteristamme löydät tällä hetkellä kahvakuulaa, spinningiä, joogaa, corea sekä pilatesta. Jokainen ryhmäliikunta on toiminnallinen sekä täsmälihasryhmiin keskittyvä tehotunti tai -puolituntinen. Lisätietoa saat ohjaajiltamme sekä henkilökunnaltamme. 

Ryhmäliikuntaa varten on seuraavanlaista välineistöä käytössämme:

  • Spinningpyörät 11+1 kpl magneettivastuksella
  • Kahvakuulat
  • Pump-levypainotangot
  • Steppilaudat korkeussäädöllä
  • Pilatesrullat
  • Kahvalliset kuminauhat
  • Joogamatot
  • Jumppamatot
  • Kahvakuulat

Kiinnostuitko? Tule, tutustu, kokeile ja ihastu! Varaa oma paikkasi!

Lisätietoa ryhmäliikuntatunneistamme

FemiFit Core (keskivartalo kuntoon)

FemiFitin Core-tunnilla eli “korsettitunnilla” keskitytään erityisesti keskivartalon lihaksiin: vatsa, selkä ja kyljet. Keskivartalossa sijaitsevat kehomme tärkeimmät lihakset, jotka vaikuttavat kaikkiin. Tunti sopii aloittelijoille, koska se ei vaadi hyvää peruskuntoa. Kokeneemmalle kuntoilijalle tunti tarjoaa mukavan hetken. Tunnilla käytettävät välineet vaihtelevat, joten kertoo etukäteen, mitä välineitä tarvitset.

FemiFit JoogaFlow

JoogaFlow on joogaharjoitustunti, joka sopii hyvin sekä aloittelevalle harjoittelijalle sekä kokeneemmallekin joogaajalle. JoogaFlow’ssa keskitetään huomio omaan kehoon, hengitykseen ja läsnäoloon. JoogaFlow auttaa tulemaan tietoiseksi oman mielen ja kehon yhteydestä. Se rauhoittaa, tuo levollisemman tunteen ja huoltaa kehoa sekä mieltä. JoogaFlow on hathajoogaa, missä joogaa tehdään osana asana-harjoituksia yhdistämällä syvennetty hengitys ja liike.

FemiFit Kahvakuula (30 min)

Kahvakuula on kuin pieni kompakti kuntosali. Se kehittää lihaskuntoa ja koordinaatiota ja parantaa samalla hapenottokykyä eli aerobista kuntoa. Tunti soveltuu kaikentasoisille kuulailijoille, koska kahvan painoa voi aina muuttaa oman kuntonsa ja jaksamisensa mukaan.

FemiFit Kehonhuolto

FemiFitin kehonhuoltotunnilla keskitytään rauhallisesti hyväilemään ja rentouttamaan monipuolisesti omaa kehoa. Tunnin rakenne vaihtelee ohjaajasta riippuen. Tunti voi sisältää mm. dynaamista tai staattista venyttelyä, putkirullausta, avaavia liikkeitä ja rentoutusta.

FemiFit Kuntojumppa

FemiFitin kuntojumppa on perusjumppaa ilman hyppyjä ja vaikeita askelsarjoja. Kuntojumppa on tehokas eri lihasryhmiä kehittävä lihaskuntotunti. Tunnilla huomioidaan erityisesti keskivartalon lihasten vahvistaminen ja liikkuvuuden harjoittaminen. Tunnilla voi olla mukana myös väline esim. keppi, käsipainot, kahvakuula, kuminauha.

FemiFit Physio Pilates

FemiFitin Physio Pilates (ei Fysio Pilates) on pilates-harjoittelua, jota ohjaa Physio Pilates -ohjaajakoulutuksen suorittanut fysioterapeutti. Physio Pilates perustuu Joseph Pilateksen luomaan kehonhallintamenetelmään, missä tarkoituksena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. Menetelmän tehokkuus perustuu kuuteen periaatteeseen: 1) keskittyminen, 2) kehon keskustan käyttö, 3) kontrolli, 4) tarkkuus, 5) liikkeen virtaus ja 6) hallittu hengittäminen.

Physio Pilatesta voi verrata tavalliseen pilatesharjoitteluun. Physio Pilateksessa ainutlaatuista on kuitenkin ohjaajan ammattitaito. Fysioterapiatausta ja laadukas pilateskoulutus takaavat, että ohjaaja pystyy antamaan tarvittaessa asiakkaan ongelmaan kohdistuvat täsmäliikkeet. Physio Pilates -harjoitteilla opitaan mm. käyttämään kehon lihaksia optimaalisesti, jolloin liian yliaktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Näin edistetään parantuneen kehonhallinnan kautta omaa hyvinvointia.

FemiFit Spinning (45 min tai 30 min)

FemiFitin järjestämät spinning-tunnit ovat perustason sisäpyöräilytunteja. Ne sopivat aloittelijoille sekä harrastajille. Tunnin aikana poljetaan vaihtelevasti normaaleissa pyöräilyolosuhteissa – matkalle sattuu ylämäkiä ja tasamaita. Lisäksi tuntiin tuovat vaihtelua nopeusmuutokset peruskestävyys- ja vauhtikestävyysalueilla mukaansatempaavan musiikin avulla. Femifitin tunneilla käytetään helppoja perusajoasentoja. Ennen tunnin alkua ohjaaja neuvoo pyörän säädöissä ja auttaa jokaisen asiakkaan turvallisesti matkaan.

Ryhmäliikunnan aikataulut

Voimassa 8.10.2020 alkaen.

VIIKONPÄIVÄKLORYHMÄ
MAANANTAI17.15 - 17.45
17.55 - 18.35
Spinning 30

Kuntojumppa tai Kehonhuolto
TIISTAI17.30 - 18.15PhysioPilates
KESKIVIIKKO18.30 - 19.15JumppaMix

HUOM! Huomioithan ryhmäliikuntavarauksia tehdessäsi, että varattu tunti tulee lunastaa 7 minuuttia ennen tunnin alkua. Näin edistämme turvallisuutta tunneilla ja olet aina ajoissa paikalla.

Kun tulostat alta aikataulun itsellesi, voit jättää sinne haluamasi tiedot. Kun painat roskakori-merkkiä, voit poistaa turhan tiedon tulostusnäkymästä.

Kaikissa kysymyksissä auttaa:
Maarit Katainen
044 326 5310
femifit@outlook.com